Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufma.br/jspui/handle/123456789/625
Title: Bibliotecas Escolares e web 2.0: revisão da literatura sobre Brasil e Portugal
Other Titles: School libraries and Web 2.0: review of lhe literature on Brazil and Portugal
Authors: FURTADO, Cássia Cordeiro
Keywords: Biblioteca escolar
Web 2.0
Biblioteca 2.0
Brasil
Portugal
School libraries
Library 2.0
Issue Date: 2009
Publisher: Universidade Federal do Rio Grande do Sul
Citation: FURTADO, C. C. Bibliotecas escolares e web 2.0: revisão da literatura sobre Brasil e Portugal. Em Questão, Porto Alegre, v. 15, n. 2, p. 135-150, jul./dez. 2009.
Abstract: O artigo enfoca o papel da educação e da biblioteca na Sociedade da Informação e apresenta conceitos e características da Biblioteca 2.0 (L2). Defende o uso da web 2.0, na biblioteca escolar, visando otimizar ou criar serviços e produtos, para fins de conquista dos usuários, visibilidade e espaço na escola e na sociedade. Identifica nos programas públicos de incentivo e implantação de bibliotecas nas escolas, no Brasil e em Portugal, a presença ou recomendações para o uso da web 2.0. Com base na literatura conclui que, em Portugal, já ocorre à iniciativa do uso dos blogs por parte da biblioteca escolar, porém com escassez de comentários por parte do usuário. E que as bibliotecas brasileiras têm um longo caminho a percorrer no que tange as bibliotecas escolares, como também no contexto dos sistemas de informação. ______________ ABSTRACT: The article focuses on the role of education and library in the Information Society and introduces concepts and features of the Library 2.0 (L2). Advocates the use of Web 2.0 in the school library to optimize or develop services and products for the purpose of gaining new users, visibility and space in school and in society. Seeks to identify in publicly funded programs and implementation of libraries in schools in Brazil and Portugal, the presence or recommendations for the use of Web 2.0. Based on published reports that, in Portugal, as the initiative is the use of blogs by the school library, however a lack of comments by the User, and that the Brazilian libraries have a long way to go in terms of libraries schools but also in the context of information systems.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/625
ISSN: 1808-5245
Appears in Collections:Artigos - Biblioteconomia
Artigos - Biblioteconomia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bibliotecas escolares e web 2.0.pdfArtigo419,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.